سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

نکاتی در مورد سئوی مقدماتی (A few tips for basic SEO)

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۴ ق.ظ

آموزش سئو- مقدماتی
اگر شما در حال حاضر این متن را مطالعه می کنید، بدین معنی است که یا وب سایت دارید و یا با بارگذاری وب سایت مواجه هستید. در واقع سئو یکی از مهم ترین مواردی است که در طراحی سایت و نیز پس از آن در بارگذاری سایت با آن مواجه خواهید بود.
در مورد سئو و جهت رعایت نکات سئو نکات زیادی وجود دارد، اما اگر در ابتدای کار هستید ما مهم ترین و ساده ترین نکاتی را که در همان ابتدا می توانید انجام دهید و یا در وب سایت تان اصلاح کنید را به شما آموزش می دهیم:

استفاده از فلش ممنوع
با توجه به اینکه عصر بازاریابی محتوا خیلی وقت است که شروع شده و محتوا اهمیت زیادی یافته، و چون موتورهای جستجو نمی توانند محتواهای فلش را شناسایی کنند و یا این محتواها در نتایج جستجوی این موتورهای جستجو نمایش داده نمی شوند، بنا براین از شما می خواهیم از فلش استفاده نکنید

اهمیت انتخاب کلمات کلیدی در سئو
برای وب سایت تان 3 یا 4 کلمه کلیدی انتخاب کنید که یکی از آن ها کلمه کلیدی عام باشد (منظور از کلمه کلیدی عام کلمه ای است که بسیار توسط دیگران جستجو می شود) و بقیه کلمات کلیدی راحتی باشند (یعنی پر جستجو نباشند، اما می دانید که مخاطبان تان در جستجوی خود از آن استفاده می کنند).
بدین منظور می توانید از ابزارهایی مانند wordtracker یا overture برای مشخص کردن بهترین کلمات کلیدی تان استفاده کنید.
البته می توانید از خود ابزار گوگل ادوردز هم در زمینه کلمات کلیدی استفاده کنید.

بهینه سازی عنوان وب سایت

⚡️عناوینی که می نویسید باید کوتاه اما توضیح دهنده باشند. پیشنهاد می شود عناوین 60-50 کاراکتری بنویسید. شما حتی اگر عنوان های طولانی تری بنویسید، موتورهای جستجو تنها به این تعداد کاراکتر دسترسی دارند و بقیه آنها مورد استفاده نخواهد بود.


💡از عنوان برای توصیف محتوا و صفحه ای که بازدیدکننده می بیند استفاده کنید. عنوان مقاله شما باید جذاب باشد اما نباید گمراه کننده باشد. تا جایی خلاق بودن مجاز است که به مفهوم محتوا وفادار باشید.



اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در تگ تایتل یا عنوان
تگ تایتل و استفاده از کلمات کلیدی در آن، بی شک یکی از مهم ترین مواردی است که در سئو تاثیر می گذارد. مطمئن شوید که مهم ترین کلمات کلیدی تان در تگ عنوان استفاده شده اند.

اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در url یا آدرس صفحات
استفاده از عنوان در url و جدا کردن کلمات از هم با استفاده از خط تیره، موجب می شود که کلمات کلیدی هم در url استفاده شده باشند، و این یکی از موارد مهم دیگر در بهبود سئو است.


 مثل یک کاربر فکر کنید


⚡️وقتی مثل یک کاربر جستجو می کنید، گام بعدی این است که مثل کاربر هم فکر کنید. لازم نیست حتما متخصص سئو باشید تا بتوانید تغییرات اندکی در عملکرد سایت خود ایجاد کنید.

🔹برای مثال، مدت زمان بارگذاری سایت شما چقدر است؟ اگر سایت شما بیش از حد کند باشد بر روی رنک و رتبه سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. گذشته از این، اگر سایت شما برای همه دستگاه ها بهینه نشده باشد، گوگل احتمالا شما را در نتایج بالایی نخواهد گذاشت.

💡تجربه کاربری از هر زمان مهم تر شده است و شما باید تمامی تغییراتی که باعث می شوند بررسی سایت شما برای بازدیدکنندگان ساده شود را در نظر بگیرید. از افرادی که برای بار اول سایت شما را بازدید می کنند نظر بخواهید. فیدبکی که آنها به شما می دهند می تواند ارزشمند باشد.

امیدوارم از این مطلب استفاده لازم را ببرید.

پیروز و موفق باشید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۳
mabna mohtava

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی