سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

لینک بیلدینگ "link building" یکی از فرآیندهای سئو و بهینه سازی سایت است. لینک بیلدینگ یا ایجاد بک لینک به معنی ساخت لینک از وب سایتهای دیگر به سایت خودتان است. هدف از لینک بیلدینگ افزایش اعتبار سایت و بهبود رتبه نزد موتور جستجو است. در ساخت بک لینک باید نکاتی را در نظر داشته باشید. تعداد لینک ها و کیفیت آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. نکته دیگری که هنگام لینک سازی باید به آن توجه کرد ، عدم استفاده از anchor text یکسان در تمام لینک هاست. سعی کنید با کلمات متفاوت به سایت خود لینک دهید.

آموزش ساخت بک لینک : 

لینک سازی طبیعی : 

لینک بیلدینگ می تواند بدون اطلاع شما هم صورت گیرد ، که بهترین حالت آن است.مثلا شما محتوایی در سایت خود منتشر می کنید که مورد توجه مخاطب قرار می گیرد و لینک آن را در سایت یا شبکه اجتماعی خود به اشتراک می گذارد.

خرید بک لینک :

یکی دیگر از روش های ساخت لینک ، خرید آن است. مثل ریپورتاژ آگهی . در هنگام خرید بک لینک این موضوع را در نظر داشته باشید که سایت مورد نظر از اعتبار و رتبه خوبی برخوردار باشد و از نظر گوگل اسپم نباشد. 

پست مهمان : 

برخی سایتها این امکان را به شما می دهند تا برای آنها تولید محتوا کنید و در عوض به سایت خود لینک بدهید.

ارسال دیدگاه :

در این روش ، در دیگر وبسایتها یا وبلاگ ها نظر ثبت می کنید ، البته با توجه به nofollow  بودن این بخش در اکثر سایتها شاید خیلی موثر نباشد.

لینک تبادلی : 

در این حالت دو مدیر وب سایت بصورت تعاملی بهم لینک می دهندو البته این روش از نظر گوگل درست نیست و در صورت تشخیص آن شامل جریمه می شود.

بجز روش طبیعی ، سایر روش های گفته شده از نظر گوگل درست نیست و به همین دلیل به لینک سازی اصطلاحا سئو خاکستری می گویند.بنابراین لینک سازی کار بسیار حساسی است و در صورت اشتباه ممکن است شما را شامل جریمه گوگل کند.

چرا باید لینک بیلدینگ را انجام دهیم؟

هر چقدر هم محتوای با کیفیت و ارزشمند تولید کنید ، به تنهایی به کسب رتبه شما کمکی نمی کند. لازم است محتوای شما دیده شود.

بک لینک یکی از فاکتورهای مهم الگوریتم گوگل برای رتبه بندی است. گوگل برای درک محتوای شما علاوه بر در نظر گرفتن عنوان و کلمات کلیدی و هدینگ های بکار رفته در آن ، از تعداد بک لینک ها برای تعیین اعتبار و ارتباط سایت استفاده می کند.گوگل از الگوریتم پنگوئن برای تشخیص لینک های معتبر و با ارزش استفاده می کند.

از دیگر مزایای دریافت بک لینک از سایتی با اعتبار و ترافیک بالا ، افزایش ترافیک وب سایت شماست. 

چطور بک لینک های بی ارزش را حذف کنیم ؟ 

همانطور که گفتیم ارزش و اعتبار سایتی که از آن لینک می گیرید بسیار مهم است.اگر در هنگام بررسی بک لینک های سایت خود متوجه شدید از سایتی لینک دریافت کرده اید که اسپم است و یا ارزش پایینی دارد و می خواهید آن را حذف کنید ، وارد کنسول جستجو گوگل (google search console) شده و با استفاده از ابزار disavow tools آن را حذف نمایید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۰۸
mabna mohtava




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۴۹
mabna mohtava

⚡️از آنجا که بازاریاب های بیشتری تلاش به دستیابی به مخاطبین هدف خود دارند، بازاریابی محلی در حال پیشرفت است. از آنجا که گوگل در تبلیغات محلی سرمایه گذاری می کند، فضای مناسبی برای سئوی محلی وجود دارد. استراتژی های عبارت کلیدی بیشتر بر روی مخاطبین محلی تمرکز دارند و محتوا می تواند بهینه شود تا بر هدف گذاری های مختلف منطبق شود.

💡روشی مناسب برای سئوی محلی این است که تا جای ممکن جزئیات مربوط به مخاطب مورد هدف خود را بدانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۴۴
mabna mohtava

اگر تا به حال بک لینک های سایت خود را بررسی نکرده اید که دقیقا از کدام سایت ها لینک گرفته اید توصیه می کنیم همین الان لینک های سایت خود را بررسی کنید تا از صحت و سلامت بک لینک های خود آگاه شوید.

همان طور که می دانید مهمترین فاکتور رتبه بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو، لینک ها یا پیوندهایی هستند که سایت ها را به یکدیگر متصل می کند. اما همیشه این لینک ها سالم نیستند و ممکن است از سایت های اسپم بک لینک گرفته باشید و به سئو سایت شما لطمه وارد کند و حتی باعث پنالتی شدن وبسایت شود. اما اکثر این لینک ها به گونه ای هستند که شما قادر به حذف کردن (remove) آنها نیستید برای همین توصیه می شود از ابزار disavow گوگل استفاده کنید تا لینک ها را بی اثر کنید برای استفاده از ابزار disavow گوگل پیشنهاد می شود مقاله ی چگونه از ابزار disavow گوگل استفاده کنیم را مطاله کنید تا در استفاده از این ابزار دچار اشتباه نشوید. اما شما باید دقیقا بدانید که کدام لینک ها به سایت شما آسیب می رسانند:

 

1- لینک هایی که دامین اتوریتی (DA) پایینی دارند.

دامین اتوریتی یکی از معیارهای برجسته ی قدرت لینک است که ارزش و قدرت کلی سایت را در سرتاسر دامنه مشخص می کند برای تشخیص DA لینک هایی که دریافت کرده اید به لینک MozOpen Site Explorer مراجعه کنید. دامین اتوریتی مقیاسی بین 0 تا 100 است و رقابتی که بین رتبه بندی 70 تا 80 وجود دارد خیلی سخت تر از رقابت بین 20 تا 30 است. این نوع رتبه بندی به صورت نسبی است نه مطلق و در نتیجه هیچ نمره ی بدی وجود ندارد به عنوان مثال این گونه نیست که هر سایت با دامین اتوریتی زیر 20 سایت بی کیفیتی است چه بسا سایت هایی وجود دارند که با دامین اتوریتی پایین خدمات خیلی خوبی را ارائه می کنند و مشتریان راضی دارند.

 

2- لینک گرفتن از سایت هایی که در گوگل ایندکس نشده اند.

به طور کلی تنها سه دلیل وجود دارد که سایت ها در گوگل ایندکس نمی شوند:

1- این سایت ها با برچسب noindex گوگل را بلاک کرده اند که صفحات آن ها را ایندکس نکند.

2- این سایت ها نوپا هستند و گوگل هنوز آن ها را نشناخته است.

3- این سایت ها به عنوان اسپم شناخته شده اند و گوگل آن ها را حذف کرده است.

شدیدا توصیه شود سایت ها را بررسی کنید تا ببینید در گوگل ایندکس شده اند یا نه، برای این کار کافیست عبارت site:example.com را در گوگل جستجو کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد.(به جای example.com سایت خود را وارد کنید.) اگر سایت نمایش داده شد یعنی به خوبی توسط گوگل ایندکس شده است در غیر این صورت آن لینک به سئو سایت شما ضربه می زند.

نکته

اگر لینکی از سایتی داشتید ولی آن سایت در گوگل نمایش داده نشد احتمالا آن سایت توسط گوگل اسپم شناخته شده است و دلیل خوبی برای disavow کردن آن لینک یا دامنه به حساب می آید.

 

3- لینک گرفتن از سایت هایی که دارای کد مخرب هستند.

بعضی از سایت ها با توجه به اهداف شومی که دارند کدهای مخربی را درون سایت قرار داده اند تا به محض ورود کاربر و یا حتی لینک گرفتن از آن ها روی سیستم و یا حتی سایت اجرا شود و این می تواند آسیب جدی به سئو سایت وارد کند و حتی گاهی اوقات سایتی که از آن ها لینک گرفته اید هک شده اند و کدهای مخربی روی آنها اجرا شده است که این مورد هم می تواند سئو سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد. برای این که سایت شما دچار این مشکلات نشود حتما از ابزارهای اسکنر آنلاین سایت ها استفاده کنید تا از صحت و سلامت لینک مطلع شوید و حتما به هشدار مرورگر گوگل کروم هنگام ورود به سایت های مخرب توجه کنید. اما برای این که متوجه شوید سایتی که از آنها لینک گرفته اید قبلا هک شده اند می توانید از پایگاه های ثبت سایت های هک شده استفاده کنید. یکی از معروفترین و بزرگ ترین این نوع پایگاه داده ها سایت zone-h.org است. 

 

4- لینک گرفتن از سایت هایی که معدن لینک هستند.

یکی از اقداماتی که اسپمرها انجام می دهند ایجاد صفحات پر از لینک است اصولا گوگل به این گونه صفحات که به اصطلاح به آنها مزرعه لینک می گویند اهمیت چندانی نمی دهند و حتی به عنوان اسپم هم می شناسد. به صورت کلی از سایت هایی که لینک های خروجی زیادی دارند لینک نگیرید چون نه تنها رتبه ای به سایت شما اضافه نمی شود بلکه ممکن است به عنوان اسپمر هم شناخته شوید.

 

5- لینک گرفتن از صفحاتی که لینک ها را نمایش نمی دهند.

 اگر از سایتی لینک گرفتید ولی لینک شما مخفی بود و نتوانستید آن را پیدا کنید بدون شک این سایت بر خلاف قوانین گوگل عمل می کند و در واقع از یکی از شیوه های سئو کلاه سیاه به نام کلاکینگ استفاده می کند. بعضی از تکنیک های کلاکینگ که این گونه سایت ها استفاده می کنند بدین صورت است که یا لینک ها را پشت تصاویر مخفی می کنند یا فونت لینک ها را بسیار ریز می کنند و یا رنگ لینک ها را همرنگ متون یا زمینه سایت می کنند تا لینک از دید کاربر مخفی شود و این یک دلیل خوب برای disavow کردن لینک به شمار می آید تا لینک بی اثر شود.

 

6- لینک گرفتن از صفحات سایت های خارجی

لینک گرفتن از صفحات سایت های خارجی اصولا بد نیستند ولی کمکی در جهت بهبود رتبه سایت نمی کنند و در اکثر مواقع مفید نیستند حتی اگر این لینک ها قانونی هم باشند به عنوان مثال اگر زبان سایت شما فارسی است و از سایت ژاپنی لینکی دریافت کنید به احتمال زیاد این لینک کمکی به بهبود رتبه سایت شما نمی کند به این علت که کاربرانی که وارد سایت می شوند به احتمال زیاد دنبال مطالبی با زبان ژاپنی می گردند نه فارسی.

 

7- لینک گرفتن از دامنه هایی با TLD های خاص

امروزه تعداد زیادی TLD وجود دارد و سایت هایی بسیاری با TLD هایی مانند .click ، .party ، .xyz ، .top و موارد این چنینی شروع به کار کرده اند و این سایت ها به دلیل کم هزینه بودن این گونه TLD ها به احتمال زیاد اسپم هستند. 

با مراجعه به سایت spamhaus.org می توانید لیست TLD های اسپم را مشاهده کنید که از سایت هایی با این TLD ها لینک نگیرید به طور کلی غیر از TLD های اصلی مانند .com ، .net ، .org ، .ir ، .co و ... لینک نگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۲۲
mabna mohtava

در مورد چگونگی جستجوهای مختلف در سطح وب فکر کنید. چقدر احتمال دارد که در صورت دیر لود شدن یک وبسایت، یک تب رو ببندید و به نتیجه‌ی ایندکس شده‌ی بعدی در موتور جستجو مراجعه کنید؟ برای مثال اگر در حال جستجو برای اطلاع از وضعیت آب و هوا و یا اخبار باشید، چقدر احتمال دارد که به تبی (وبسایتی) برگردید که لود آن هنوز به طول انجامیده است؟ هرچه زمان شما تنگ‌تر باشد، انتظاراتتان در خصوص لود سریع وبسایت بالاتر می‌رود.

کارایی و طراحی همان تجربه کاربری هستند. وقتی طراحی سایت انجام می‌شود، بسیاری از اجزا و اصول تجربه کاربری در آن مدنظر گرفته می‌شود: طرح یا layout، سلسله مراتب بصری یا Visual Hierarchy، بصری بودن یا Intuitiveness، راحتی در استفاده یا Ease of Use و … . تجربه‌ای که بازدیدکننده از وبسایت شما بدست می‌آورد، تعیین‌کننده‌ی میزان اعتماد کاربر به برند است. اینکه چه میزان مجددا از وبسایت بازدید می‌کند و تا چه قدر آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. همانطور که در بالا گفته شد و همچنین در ادامه نیز به آن پرداخته شده است، بخش بزرگی از تجربه‌ی کاربر در این خصوص را کارایی و سرعت لود تشکیل می‌دهد اما در این بخش به عامل مهم دیگر یعنی دیزاین و بحث زیبایی شناختی به صورت مختصر پرداخته می‌شود.

 

طول وقفه‌ای که کاربر پس از ورود به سایت و کلیک بر روی یک لینک، دکمه، انتخاب از منوی تاشو و … تا زمان پاسخگویی سرور به آن کلیک و درخواست با آن مواجه می‌شود، بر روی رفتار و نگرش او نسبت به سایت اثر می‌گذارد. اگر این وقفه یا Delay کمتر از ۱۰۰ میلی‌ثانیه باشد، کاربر آن را احساس نمی‌کند. در صورتی که وقفه ۱۰۰ الی ۳۰۰ میلی‌ثانیه باشد، به دلیل کوتاه بودن، این میزان وقفه قابل پذیرش است. چنانچه وقفه بین ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ میلی‌ثانیه به طول انجامد، کاربر ذهنش سمت استدلال وجود یک ماشین به عنوان زیرساخت میزبانی در حال پردازش می‌رود و مهم‌تر از آن اگر وقفه بیش از ۱۰۰۰ میلی‌ثانیه‌ (۱ ثانیه) باشد، ذهن کاربر سراغ سایر محتوا می‌رود (Content-switch).

 

این اعداد مهم هستند زیرا ما وبسایت‌ها را با محتوای غنی می‌سازیم: پر از عناصر داینامیک، فایل‌های جاوا اسکریپت حجیم، انیمیشن یا کلیپ‌های زیبا، تصاویر گرافیکی پیشرفته، متن‌های مهم و … . بسیاری از طراحان وبسایت‌های واکنش‌گرا یا همان ریسپانسیو، با وجود ایجاد سایزهای کوچک و بزرگ مناسب برای نمایش وبسایت در دستگاه‌های مختلف، از تغییر سایز تصاویر و کم حجم کردن آن‌ها در سایزهای کوچک‌تر امتناع می‌کنند و این مورد یعنی استفاده از المان‌های حجیم‌،‌ موجب افزایش زمان بارگذاری سایت می‌شود. دیزاینرها و شرکت های طراحی سایت حرفه ای از اهمیت Re-format کردن تصاویر و مدیریت نحوه نمایش محتوا اطلاع دارند و انجام پروژه طراحی سایت بهینه توسط آن‌ها نهایتاً موجب تاثیر مثبت گردش کار طراحی سایت (Design Workflow) بر روی کارایی و کاهش زمان لود وبسایت می‌شود.

 

حال بیاییم به صورت عملی و ساده نگاهی به تاثیر مستقیم المان‌های اولیه طراحی کنیم.  در فاز اول لازم است موارد زیر تعیین شوند:

رنگ‌ها و Color Gradients: این مورد بر روی انتخاب نوع فرمت تصویر، میزان شفافیت (Transparency)، تعداد Spirite های مورد نیاز جهت ایجاد و میزان استفاده از CSS3 تاثیر می‌گذارد.

طرح یا Layouts: این مورد بر روی ساختار و سلسله مراتب HTML و ID و Classها و محتویات CSS تاثیر مستقیم دارد.

تایپوگرافی: این مورد بر روی وزن و حجم و تعداد فایل‌های فونت مورد استفاده تاثیرگذار است.

الگوهای طراحی: این مورد بر نحوه نمایش و اطلاع از فایل‌های قابل کش کردن تاثیر می‌گذارد. همچنین بر نحوه لود Assets و میزان آسانی و قابلیت ویرایش سایت توسط طراحان و توسعه دهندگان بعدی تاثیرگذار است.

این قبیل تصمیمات اولیه که در مراحل اولیه تعریف Product Workflow مشخص می‌شود، تاثیر بسیار زیادی بر زمان لود صفحات طراحی شده وبسایت دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۱۶
mabna mohtava


ساختار HTML5 مناسب برای سئو

سئو - ساختار HTML

موتورهای جستجو از پارامترهای زیادی برای تشخیص کیفیت کدهای نوشته شده برای سایت، استفاده می کنند.

یک صفحه وب یا سایت، سریع و با کیفیت می توان تاثیر بهتری بر مخاطب می گذارد و موتورهای جستجو نیز می خواهند این سایت ها را در انتخاب اول به مخاطبان پیشنهاد کنند. پس لازم است افزایش کیفیت سایت را در الویت قرار دهیم زیرا هم برای مخاطبان و هم برای موتورهای جستجو مهم است.

اکثر پارامترهای کیفی توسط موتورهای جستجو به صورت کمی ارزیابی شده و بررسی می شود. برای همین فهرستی از این پارامترهای قابل بررسی را در زیر پیشنهاد می کنیم. لازم است بدانیم که غالبا دست ما در تغییرات و بهینه سازی CMS ها بسیار بسته است. استفاده از CMS هایی مانند وردپرس / WordPress یا فروشگاه سازهای الکترونیکی منبع باز مانند پرستا شاپ / PrestaShop یا ووکامرس / Woocommerce علاوه بر مزایایی بسیار، مانند هزینه کم در مقابل امکانات زیاد، معمولا دارای کدهای شلوغی هستند. بدین علت که، اکثر این سامانه های منبع باز و معروف، برای استفاده در کسب و کارهای مختلف و با ویژگی های متفاوت، آماده شده اند.


عناوین / Heading

استفاده درست از تگ های HTML مخصوص عناوین می تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو / SEO سایت ایجاد نماید.

یکی از مهمترین تگ های عناوین تگ <h1> است.

توصیه می شود فقط و فقط از یک تگ <h1> در هر صفحه استفاده شود.

این تگ معمولا بعد از تگ Title مهمترین تگ در یک صفحه به شمار می آید.

  • گاها از تگ h2 برای عناوین مقالات یا صفحات استفاده می شود و تگ h1 به نام سایت می رسد که توصیه نمی شود.
  • گاها قسمت هایی از نوار کنار صفحه / Aside شامل تگ های h1 است که باید حتما تغییر کنند.
  • گاها قسمت هایی از نوار پایینی صفحه / Footer شامل تگ های h1 است که باید حتما تغییر کنند.
  • به عناوین Footer و Aside می توان از h4 به بعد اختصاص داد
  • سایر قسمت های متن می تواند در تگ های P قرار گیرد.
  • عناوین دیگر صفحه می تواند با توجه به اهمیت آن ها h2 یا h3 باشند.

برای این منظور می توان از روش های زیر استفاده کرد

  • استفاده از یک افزونه / Plugins برای SEO یا اصلاح ساختار HTML سایت های مبتنی بر CMS
  • استفاده از Child Theme برای تغییر ساختار برخی از صفحات در قالب های سایت های وردپرس

در سایت های مبتنی بر وردپرس وقتی نیاز باشد که با تغییر در سورس کد قالب سایت، علاوه بر تغییرات ظاهری، عملکرد قالب نیز تغییر کند راه حل توصیه شده ساخت یک قالب مجازی به نام قالب فرزند یا Child Theme است. کدهای PHP با استاندارد خاصی به قالب فرزند اضافه می شوند. با این روش بدون تغییر مستقیم در کدهای قالب اصلی، می توان تغییرات را بر روی آن اعمال کرد. از دیگر مزایای این روش امکان به روزآوری قالب اصلی بدون از بین رفتن تغییرات است، زیرا تمام تغییرات در قالب فرزند ذخیره شده اند. البته اگر تغییرات شما بر روی یک قالب به تغییرات گرافیکی خلاصه می شود ساخت قالب فرزند توصیه نمی شود.

تگ <main>

تگ <main> اصلی ترین قسمت محتویات یک صفحه وب را مشخص می کند. این قسمت شامل مهمترین محتویات یک صفحه یا یک نرم افزار مبتنی بر وب است. این تگ شامل قسمت های تکرارشونده در سایر صفحات مانند لوگو، search-box، footer و مانند آن نمی شود.


طبق استاندارد نباید بیشتر از یک تگ <main> در هر صفحه وب وجود داشته باشد و این تگ نباید در داخل تگ های <article> و <aside> و <footer> و <header> و <nav> استفاده شود. البته ظاهرا در استاندارد نهایی این محدودیت حذف شده است  ولی با این وجود توصیه نمی شود.

همانگونه که در زیر مشاهده می کنید قسمت اصلی یک صفحه وب نمونه با دو مطلب (مطلب اول و مطلب دوم) نمایش داده شده است. قسمت هایی مانند header، footer و aside خارج از این قسمت هستند.


ساختار HTML5 مناسب برای سئو


سایر تگ های HTML5

استفاده از تگ های مدرن که در HTML5 اضافه شده اند می توانند خوانایی کدهای HTML را افزایش دهند. این مزیت علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن ربات های قرائت کننده کدهای HTML موتورهای جستجو می تواند نسخه های جدید مرورگرها مزایایی ویژه ای داشته باشد. در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم.

  • تگ <article>: برای تعیین یک قسمت مجزا از صفحه استفاده می شود و لازم است دارای یک تگ h1 تا h6 برای نمایش عنوان باشد. تگ <article> علاوه بر اینکه می تواند شامل <header> یا <footer> باشد می تواند حاوی <article> هم باشد. مثلا در پست های بلاگ ها هر کامنت می تواند خود یک <article> باشد.
  • تگ <section>: شامل یک تکه از اطلاعات مرتبط به هم در یک صفحه وب است. این تگ کاربردی مشابه با <div> دارد با این تفاوت که <section> شامل چند تگ مرتبط به هم و به یک موضوع واحد است و لازم است شامل یک تگ h1 تا h6 برای عنوان هم باشد. در صورتی که اطلاعات زیادی در <section> قرار می گیرد باید از <article> به جای آن استفاده کرد.
  • تگ <aside>: برای استفاده نوار کناری یا الحاقیات توصیه می شود و از استفاده برای متن های داخل پرانتز خودداری شود.
  • تگ <header>
  • تگ <footer>
  • تگ <nav>
  • تگ <hgroup>: این تگ از HTML5 حذف شده است  و استفاده از آن توصیه نمی شود.

چک لیست

  • اصلاح استفاده از h1 تا h6 در تمام صفحات
  • استفاده صحیح از تگ <main>
  • استفاده مناسب از تگ های HTML5
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۰۲
mabna mohtava

آموزش سئو- مقدماتی
اگر شما در حال حاضر این متن را مطالعه می کنید، بدین معنی است که یا وب سایت دارید و یا با بارگذاری وب سایت مواجه هستید. در واقع سئو یکی از مهم ترین مواردی است که در طراحی سایت و نیز پس از آن در بارگذاری سایت با آن مواجه خواهید بود.
در مورد سئو و جهت رعایت نکات سئو نکات زیادی وجود دارد، اما اگر در ابتدای کار هستید ما مهم ترین و ساده ترین نکاتی را که در همان ابتدا می توانید انجام دهید و یا در وب سایت تان اصلاح کنید را به شما آموزش می دهیم:

استفاده از فلش ممنوع
با توجه به اینکه عصر بازاریابی محتوا خیلی وقت است که شروع شده و محتوا اهمیت زیادی یافته، و چون موتورهای جستجو نمی توانند محتواهای فلش را شناسایی کنند و یا این محتواها در نتایج جستجوی این موتورهای جستجو نمایش داده نمی شوند، بنا براین از شما می خواهیم از فلش استفاده نکنید

اهمیت انتخاب کلمات کلیدی در سئو
برای وب سایت تان 3 یا 4 کلمه کلیدی انتخاب کنید که یکی از آن ها کلمه کلیدی عام باشد (منظور از کلمه کلیدی عام کلمه ای است که بسیار توسط دیگران جستجو می شود) و بقیه کلمات کلیدی راحتی باشند (یعنی پر جستجو نباشند، اما می دانید که مخاطبان تان در جستجوی خود از آن استفاده می کنند).
بدین منظور می توانید از ابزارهایی مانند wordtracker یا overture برای مشخص کردن بهترین کلمات کلیدی تان استفاده کنید.
البته می توانید از خود ابزار گوگل ادوردز هم در زمینه کلمات کلیدی استفاده کنید.

بهینه سازی عنوان وب سایت

⚡️عناوینی که می نویسید باید کوتاه اما توضیح دهنده باشند. پیشنهاد می شود عناوین 60-50 کاراکتری بنویسید. شما حتی اگر عنوان های طولانی تری بنویسید، موتورهای جستجو تنها به این تعداد کاراکتر دسترسی دارند و بقیه آنها مورد استفاده نخواهد بود.


💡از عنوان برای توصیف محتوا و صفحه ای که بازدیدکننده می بیند استفاده کنید. عنوان مقاله شما باید جذاب باشد اما نباید گمراه کننده باشد. تا جایی خلاق بودن مجاز است که به مفهوم محتوا وفادار باشید.



اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در تگ تایتل یا عنوان
تگ تایتل و استفاده از کلمات کلیدی در آن، بی شک یکی از مهم ترین مواردی است که در سئو تاثیر می گذارد. مطمئن شوید که مهم ترین کلمات کلیدی تان در تگ عنوان استفاده شده اند.

اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در url یا آدرس صفحات
استفاده از عنوان در url و جدا کردن کلمات از هم با استفاده از خط تیره، موجب می شود که کلمات کلیدی هم در url استفاده شده باشند، و این یکی از موارد مهم دیگر در بهبود سئو است.


 مثل یک کاربر فکر کنید


⚡️وقتی مثل یک کاربر جستجو می کنید، گام بعدی این است که مثل کاربر هم فکر کنید. لازم نیست حتما متخصص سئو باشید تا بتوانید تغییرات اندکی در عملکرد سایت خود ایجاد کنید.

🔹برای مثال، مدت زمان بارگذاری سایت شما چقدر است؟ اگر سایت شما بیش از حد کند باشد بر روی رنک و رتبه سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. گذشته از این، اگر سایت شما برای همه دستگاه ها بهینه نشده باشد، گوگل احتمالا شما را در نتایج بالایی نخواهد گذاشت.

💡تجربه کاربری از هر زمان مهم تر شده است و شما باید تمامی تغییراتی که باعث می شوند بررسی سایت شما برای بازدیدکنندگان ساده شود را در نظر بگیرید. از افرادی که برای بار اول سایت شما را بازدید می کنند نظر بخواهید. فیدبکی که آنها به شما می دهند می تواند ارزشمند باشد.

امیدوارم از این مطلب استفاده لازم را ببرید.

پیروز و موفق باشید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۵۴
mabna mohtava

روش سه مرحله ای زیر می تواند در انتخاب کلیدواژه های محلی به شما کمک کند.

  1. از کلمات کلیدی مرتبط به حوزه کاری تان استفاده کنید

هدف شما شناسایی عباراتی است که کاربران معمولاً برای جستجوی کسب و کارتان به کار می برند.

گام اول شناسایی و یافتن کلمات کلیدی مربوط به وب سایت شماست. کلمات یا عباراتی که مردم هنگام توصیف محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند.

خود را جای آنها بگذارید و به این فکر کنید که برای یافتن کسب و کاری مثل خودتان چه کلماتی را جستجو می کردید.

با روش طوفان فکری لیستی از کلمات و عبارات محلی مرتبط با حوزه کاری تان تهیه کنید.

این فهرست، زیربنای اصلی را برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب تشکیل خواهد داد.

به عنوان مثال لیست مربوط به یک قنادی ممکن است شامل کلماتی مانند اینها باشد:

  • شیرینی
  • کیک عروسی
  • بستنی
  • شکلات
  1. از کلمات مکمل کلمات کلیدی استفاده کنید

گام بعدی برای پیدا کردن کلمات کلیدی محلی مناسب، یافتن کلمه های مکملی است که مردم در جستجوی خود به کار می برند، یعنی کلماتی که می توان برای توصیف یک رویداد یا ویژگی، یک نوع محصول، و … مورد استفاده قرار داد.

مثلا

  • عروسی
  • بهترین
  • گل
  • تحویل یک روزه

برای گل فروشی هم می توانیم عباراتی مانند تاج گل، دسته گل عروس، گل های خارجی، بهترین گل فروشی و … را مثال بزنیم.

  1. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای الگوریتم های جستجوی محلی

گام آخر هم این است که بهترین کلمات کلیدی برای سئو محلی خود پیدا کنید که مربوط به موقعیت جغرافیایی شما هستند.

مناطقی را که در آنها خدمات ارائه می دهید و مشتریان تان در آنها سکونت دارند، در نظر بگیرید.

اگر محصولات را برای مشتری ارسال می کنید، اسم منطقه ها، شهرها، استان ها و … را در پست های وبلاگ و محتوای سایت تان بیاورید.

همانطور که گفتیم معمولاً مردم اول دنبال بنگاه های نزدیک به محل سکونت شان می گردند.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای جستجوی محلی، به محل زندگی یا کار جمعیت هدف خود توجه کنید.

به عنوان مثال گل فروشی فرضی ما ممکن است چنین کلمات کلیدی را انتخاب کند:

  • بهترین گل فروشی در دورهام
  • فروشگاه گل های خارجی در منطقه RDU
  • گل فروشی نزدیک جاده هیلزبارو، دورهام

آموزش سئو محلی
دنیای سئو محلی دائما در حال تغییر است، اما چند روش مطمئن برای پیشی گرفتن از رقبا و کسب بهترین رتبه ها وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  1. صفحه Google My Business

[​IMG]

داشتن یک صفحه Google My Business اهمیت فوق العاده زیادی دارد و زمانی متوجه اهمیت واقعی آن می شوید که بدانید گوگل 19 درصد از کل رتبه بندی جستجوی محلی را بر اساس My Business انجام می دهد.

  1. محتوایی متمرکز بر منطقه مورد نظر

داشتن محتوای طولانی، مربوط به شهر مورد نظر و حاوی اطلاعات مفید، کاملا ضروری است.

این محتوا می تواند بر اساس حوزه فعالیت و بازار هدف شما، شامل روند تغییرات حوزه کاری مربوطه و اخبار و تبلیغات محلی باشد.

نکته مهم، نوشتن مطالب مفیدی است که مردم منطقه به دنبال آن می گردند.

  1. بک لینک

یکی از اجزای کلیدی هر استراتژی سئو، بک لینک است، چون هنگامی که مردم در محتوای خود از شما نام می برند در واقع وجهه و اعتبار کسب و کار محلی تان را افزایش می دهند.

دایرکتوری های محلی مانند Yelp، Google Listings می توانند به ایجاد بک مجموعه قوی از بک لینک ها به سایت شما کمک کنند.

  1. نظرات مشتریان

88 درصد از مردم، به نظرات آنلاین مشتریان به اندازه توصیه های دوستان و همکاران خود اعتماد دارند.

البته شما طبیعتا می خواهید بیشتر نظرات مثبت درباره تان نوشته شود تا منفی، ولی مسأله مهم تر این است که اصولا چطور می توانیم این نظرات را درباره کسب و کار خود داشته باشیم.

مشتریان تان را تشویق کنید تا تجربه ای که از محصولات و خدمات شما داشته اند را به اشتراک بگذارند.

  1. پایش و بررسی نتایج

در اینجا هم مثل هر استراتژی بازاریابی دیگر، بررسی نتایج بخش مهمی از روند کار است.

بدون نظارت بر نتایج نمی توانید بفهمید که آیا تلاش هایتان بازدهی داشته است یا نه.

باید ببینید کلمات کلیدی جدیدتان چقدر رتبه بندی محلی شما را بهبود داده است.

در بسیاری از ابزارهای سئو می توان کلمات کلیدی محدود به یک منطقه را ردیابی و بررسی کرد.

نتیجه گیری

حالا راهنمای جامعی دارید که به شما در زمینه استراتژی یافتن بهترین کلمات کلیدی در جستجوی محلی کمک می کند.

هنگام کار بر روی بهینه سازی داخلی (on-page) و لینک سازی، کلمات کلیدی محلی خود را در نظر داشته باشید چون می توانند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کنند تا در فهرست local pack گوگل قرار بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۴۲
mabna mohtava