سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

تولید محتوا در مشهد

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۵۴ ق.ظ

سلام دوست من , در این مقاله قصد داریم تولید محتوا در مشهد را ، بعنوان یکی از کلان شهر های بسیار توسعه یافته باهم بررسی کنیم پس با مبنا محتوا همراه باش …

در مقالات اخیری که در مبنا محتوا منتشر شد درباره اهمیت تولید محتوای با کیفیت و طراحی یک استراتژی تخصصی تولید محتوا صحبت کردیم و دانستیم که تولید یک محتوای با کیفیت علاوه بر جذب کاربرانی که از سایت شما بازدید میکنند ، میتواند بر سئوی سایت نیز بسیار تاثیر گذار باشد . تولید محتوا در مشهد یا دیگر شهر ها ، امروزه یکی از اصلی ترین نیاز های کسب و کار های اینترنتی است . بسیاری از شرکت ها برای تولید محتوا افرادی را استخدام میکنند یا سفارش خود را به یک تیم حرفه ای تولید محتوا میسپارند . اگر شما هم یک کسب و کار اینترنتی دارید و میخواهید آن را گسترش دهید و به دنبال یک راه تبلیغاتی ارزان قیمت و البته پر بازده هستید ، بازاریابی محتوا میتواند بهترین گزینه ممکن برای رونق کسب و کار شما باشد . تولید محتوای با کیفیت و سئو شده در قالب متن ، ویدیو ، پادکست ، تصاویر و… میتواند یک سایت تازه تاسیس را طی مدت کوتاهی به اوح خود برساند .

مهم ترین نکته در تولید محتوا در مشهد

در بازاریابی محتوا ، اصلی ترین و مهم ترین مطلب ، نیاز مخاطبان است . کاربری که کلمه کلیدی را جستجو میکند قطعا به دنبال رفع مشکل یا کسب اطلاعات در مورد موضوع مورد نظر میباشد . محتوای شما باید به اندازه ای کامل و جامع باشد که علاوه بر رفع مشکلاتی که مخاطب در حوزه موضوع مورد نظر دارد ، اطلاعات لازم در آن حوزه را در اختیار کاربر قرار دهد .

اهمیت تولید محتوا در مشهد

عده زیادی از کاربران گمان میکنند که کیفیت و ارزش محتوا به طولانی بودن آن است . طولانی بودن مقاله روی سئو و تاثیر گذاری روی مخاطب بسیار حائز اهمیت است . اما اگر یک مقاله طولانی ولی پر از عیب های نگارشی و دور از اصول سئو نوشته شود ، نه تنها ارزش چندانی ندارد بلکه سایت شما را نیز دچار مشکل میکند و باعث میشود از رقبای خود عقب بمانید .

چگونگی تولید محتوا در مشهد

چگونگی تولید محتوا در مشهد

چگونگی تولید محتوا در مشهد

بسیاری از افراد تصور میکنند که نوشتن و تولید محتوا یک کار بسیار ساده و پیش پا افتاده است و هر شخصی میتواند تعدادی کلمات را پشت هم بنویسد و یک محتوا تولید کند .

این مطلب صحیح است که هر فردی اعم از متخصص و غیر متخصص میتواند در مورد هر موضوعی یک نوشته طولانی بنویسد . اما در دنیای امروزی به این کار انشا نوشتن میگوییم نه تولید محتوا .

محتوای متنی در واقع نوشته ای است که هدف آن ارائه اطلاعات در مورد یک موضوع خاص به کاربران میباشد . فرق محتوای متنی با یک نوشته معمولی در اصولی نوشتن آن است . در نوشتن یک نوشته عادی شما هرگز به اصول سئو توجهی نمیکنید . اما در نوشتن محتوا باید موارد زیادی رعایت شود که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم :

۱- کلمات کلیدی :

وقتی کاربران یک کلمه کلیدی را در گوگل سرچ میکنند ، گوگل کلیه سایت هایی که آن کلمه کلیدی در محتوای آن ها بکار رفته باشد را به او نمایش میدهد . بنابراین اگر شما در محتوای خود از کلمات کلیدی که بیشترین سرچ را دارند استفاده کنید ، در نتایج جستجو ، وبسایت شما نیز به کاربران نمایش داده خواهد شد . همچنین در تولید محتوا تعداد تکرار کلمه کلیدی مورد نظرتان بسیار اهمیت دارد .

اگر تعداد تکرار کلمه کلیدی در محتوای شما کمتر از حد نرمال باشد ، ممکن است کاربر نتواند به سایت شما مرتبط شود و به جای ارتباط با شما با رقیبانتان ارتباط برقرار کند ، و اگر تعداد تکرار کلمه کلیدی شما بیش از حد مجاز باشد ، باز هم برا شما مشکل ساز خواهد شد . تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی باید ۲٫۳ % در کل مقاله شما باشد . بعنوان مثال اگر مقاله شما دارای ۱۰۰۰ واژه میباشد ، باید حداکثر ۲۳ بار از کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنید .

نکته دیگری که در مورد کلمات کلیدی باید به آن توجه کنید ، پراکندگی آن ها در مقاله است . نباید در یک بخش از مقاله تان چندین بار نزدیک به هم کلمه کلیدی را استفاده کنید و در قسمتی دیگر کلمه کلیدی اصلا به چشم نخورد .

همچنین سعی کنید کلمه کلیدی خود را حتما در پاراگراف اول محتوا بکار ببرید . پاراگراف اول هر محتوا هم برای موتور های جستجو و هم برای کاربران اهمیت ویژه ای دارد .

میتوانید با استفاده از ابزارهایی مانند Google trends  یا Keyword planner کلماتی که بیشترین سرچ را دارند پیدا کنید .

۲- عنوان های مناسب :

همانطور که در مقاله محتوای جذاب نیز به این نکات اشاره کردیم ، باید برای مقاله خود عنوان های مناسب و جذابی انتخاب کنید . عنوان هایی که شامل اعداد و درصد ها ، صفت های تفضیلی یا جملاتی که کاربران را به خواندن مطلب ترغیب کند ، میتواند باعث کسب رتبه مقاله شما در نتایج جستجوی گوگل بشود .

۳- خوانایی محتوا :

یکی از بهترین راه های جلوگیری از بی حوصله شدن کاربران ، رعایت خوانایی متن و تراکم نوشته ها است . پس از هر چند خطی که مینویسید ، در بین خطوط یک فاصله بیندازید و دوباره شروع به نوشتن ادامه مطالب کنید . حتی من و شما هم وقتی یک محتوا با نوشته های متراکم و تو در تو را مشاهده میکنیم در نگاه اول انگیزه خود را برای خواندن آن از دست میدهیم و به احتمال زیاد به سراغ سایت های دیگر خواهیم رفت . کاربران و مخاطبین شما نیز از این امر مستثنی نیستند .

۴- جمع بندی پایانی :

در پایان هر مقاله ، مرتب کردن ذهن مخاطب میتواند رضایت او را جلب کند . در انتهای نوشته ، محتوای خود را در یک پاراگراف کوتاه جمع بندی کنید .

مهم ترین اجزای تولید محتوا در مشهد

مهم ترین اجزای تولید محتوا در مشهد

مهم ترین اجزای تولید محتوا

۱- هدف از تولید محتوا :

قبل از تولید محتوا به این فکر کنید که میخواهید مخاطب با خواندن محتوای شما چه عکس العملی نشان دهد ؟

  • آیا میخواهید او را به خرید یک محصول ترغیب کنید ؟
  • آیا صرفا میخواهید برای وبسایت خود بازدید جمع آوری کنید ؟
  • آیا فقط میخواهید کاربران به وبسایت شما رای بدهند ؟

هدف شما از تولید محتوا هر چیزی که باشد شیوه خاصی از نگارش و بیان را میطلبد . بعنوان مثال اگر قصد دارید محصولات خود را به کاربر معرفی کنید و او را به خرید محصولاتتان ترغیب کنید ، باید در مورد مزایا و معایبی که محصول شما دارا است صحبت کنید .

باید مشکلاتی که در حالا حاضر در حوزه کاری شما وجود دارد را برای او صادقانه شرح دهید . سعی کنید در توضیح دادن درباره محصولاتتان اغراق نکنید . چون در صورت اغراق بیش از حد مخاطب شما را بعنوان یک شخصی که صرفا به دنبال فروش محصولات خود است و برای رضایت مشتری اهمیتی قائل نیست خواهد شناخت .

اگر هدف شما صرفا جمع آوری بازدید برای وبسایتتان میباشد ، سعی کنید در تولید محتوای خود تنوع را رعایت کنید . بعنوان مثال اگر از چند پاراگراف محتوای متنی استفاده کردبد ، یک ویدیو در مورد حوزه کاری خود تهیه کنید  و سپس دوباره اقدام به تولید محتوای متنی کنید . تولید محتوای گرافیکی نیز به نوبه خود میتواند بسیار بازدید وبسایت شما را افزایش دهد . هرگز به شما توصیه نمیکنم که از تصاویر صرفا بعنوان تزئین استفاده کنید .

تلاش کنید تصاویری که در محتوای خود از آن ها استفاده میکنید به نوعی منظور شما را به مخاطب برساند . بعبارتی تصاویر را بگونه ای انتخاب کنید که وقتی کاربر وارد وبسایت شما میشود و در اولین نگاه تصویر شما را مشاهده میکند ، بدون خواندن حتی عنوان مقاله ، درک کند که مقاله شما میخواهد راجع به چه چیزی صحبت کند . تولید محتوای صوتی یا پادکست نیز میتواند محتوا را برای کاربر جذاب جلوه دهد و باعث شود که مخاطب شما در هنگام بررسی محتوایتان خسته نشود یا به اصطلاح حوصله اش سر نرود .

بنابراین پیش از نوشتن محتوا هدف خود را بطور دقیق مشخص کنید .

۲- پاسخگو بودن محتوا :

همانطور که گفتیم کاربری که یک کلمه کلیدی را سرچ میکند :

  • به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره موضوعی که جستجو کرده میباشد .
  • یا قصد خرید محصول یا خدماتی را دارد .

اگر شما در محتوای خود قصد دارید به کاربران آموزش یا اطلاعاتی را در حوزه ای که در آن تولید محتوا میکنید  ارائه کنید ، باید دقت کنید که مطالب شما بتواند همه نوع سوالی از جانب کاربران را پوشش دهد . بعبارتی چنین مقالاتی باید جامع ، مختصر و مفید نوشته شوند .

نکته دیگری که باید در تولید محتوا  در مشهد به آن دقت کنید ، این است که مخاطبان شما در ۹۰ درصد اوقات به دلیل نداشتن تخصص و اطلاعات کافی به سایت شما مراجعه میکنند . بنابراین باید با زبانی ساده و قابل فهم با آن ها ارتباط برقرار کنید . استفاده از اصطلاحات تخصصی صنف تان بجز گیج و کلافه کردن افراد غیر متخصص برای شما نتیجه ای نخواهد داشت  .

هر چقدر یک محتوای آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای کاربران نزدیک تر باشد ، مخاطبان بازدهی بهتری بهتری از بررسی محتوای شما خواهند گرفت . همین موضوع به نوبه خود باعث رضایت آن ها از وبسایت شما میشود .

به یاد داشته باشید وقتی کاربران از وبسایت شما راضی باشند نه تنها به مخاطب وفادار شما تبدیل میشوند بلکه ممکن است وبسایت شما را به دوستان خود هم معرفی کنند .

اگر کاربران به قصد خرید یک محصول یا خدمات کلید واژه ای را جستجو کرده باشند ، قطعا اولین چیزی که در وبسایت ها به دنبال آن هستند ، اطلاعات و توضیحات محصولات است . اگر شما نیز میخواهید محصول خود را در وبسایتتان به مخاطبان معرفی کنید ، سعی کنید اطلاعات دقیق و البته صادقانه ای درباره آن به کاربران ارائه دهید . بعنوان مثال اگر محصولات آرایشی در وبسایت شما به فروش میرسد ، باید در قسمت اطلاعات محصول ، مواردی مانند کیفیت محصول ، قیمت و … را بطور کامل ارائه دهید .

۳- مشخص کردن مخاطب محتوا :

قبل از تولید محتوا مشخص کنید که چه کسانی میتوانند مخاطب محتوای شما باشند تا بتوانید محتوای مورد نیاز آنها را تولید کنید .

۴- راه های ارتباط با مخاطبان :

پس از اینکه مشخص کردید مخاطبان شما چه کسانی هستند ، باید سعی کنید محتوای خود را در جایی منتشر کنید که آن ها حضور دارند و محتوای شما را بررسی خواهند کرد .

بعنوان مثال اگر مخاطبان شما صنف آرایشگر جامعه باشند ، باید محتوای خود را در کانال های تلگرام مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی ، در پیج های اینستاگرام مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی ، تاسیس یک وبسایت در این حوزه و …  منتشر کنید .

فرمت های تولید محتوا در مشهد

فرمت های تولید محتوا در مشهد

۵- فرمت تولید محتوا در مشهد :

در مورد هر موضوعی که تولید محتوا میکنید ، تولید محتوای متنی باید یک بخش جدایی ناپذیر از محتوای شما باشد . اما همانطور که گفتم هیچ کاربری حوصله خواندن یک محتوای متنی بسیار طولانی و یکنواخت را نخواهد داشت . تاکید میکنم تولید محتوای ویدیویی را از اجزای ثابت محتوای خود قرار دهید . ویدیو ها برای بسیاری از کاربران بیشترین جذابیت را دارند . شما میتوانید یک محتوای متنی طولانی که قطعا کاربران حوصله مطالعه آن را نخواهند داشت را در قالب یک تولید محتوای ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ ، بدون اینکه نگران خسته و بی حوصله شدن مخاطب باشید به او عرضه کنید . همچنین میتوانید از تصاویر با کیفیت و حجم و اندازه مناسب و نیز پادکست ها برای تنوع و تاثیر گذاری محتوا استفاده کنید .

سخن پایانی

تولید محتوا در مشهد بعنوان یکی از کلان شهر های توسعه یافته در ایران میتواند بسیار روی کسب و کار شما موثر باشد . تولید محتوا در شهر های پرجمعیت مثل تهران ، مشهد ، اصفهان و … میتواند چند برابر بیش تر از شهر های کوچک روی کسب و کار شما موثر باشد .

ما در مبنا محتوا یک تیم را برایت قرار داده ایم تا در زمینه محتوایی به طور تخصصی پیش بروی و تا وقتی که فروشت را ۳۰۰ برابر افزایش ندهی ولت نمیکنیم .
به امید آنکه بتوانیم بیزینست را با کمک هم منفجر کنیم و برند سازی درستی انجام دهیم .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۶
mabna mohtava

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی